Porady

Sposób na wymianę filtra paliwa

Ekspert

Ekspert Team Total

Usterka dotyczy w zasadzie wszystkich Audi A6 z modeli od 2005 r. Silnik raczej nie ma znaczenia, ale króluje TDI w każdej postaci. Usterka występuje w pojazdach wyposażonych w dwustrefowy klimatronic.

Przejdźmy do sedna sprawy: klient zgłasza nam, że po około 20 minutach z jednej ze stron zaczyna nam nadmiernie grzać, na regulacje potencjometru nie ma reakcji, ewentualnie jeszcze mocniej grzeje. Zdarza się, że po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu wszystko na chwilę wraca do normy.

Po podłączeniu urządzenia diagnostycznego nie ma żadnych błędów, a różnica wydostającego się powietrza z kratek sięga nawet 30 stopni Celsjusza.

Przyczyna leży po stronie źle działających zaworów sterujących – zawory się zacinają i nieprawidłowo regulują przepływ cieczy chłodzącej silnika. Osobiście nie polecam czyszczenia zespołu zaworów, bo usterka wraca za jakiś czas. Polecam wymienić zawór, który się blokuje. Dostęp jest prosty, a naprawa bardzo szybka.