Sposób na wymianę filtra paliwa
Ekspert
Ekspert Team Total
Ford Focus z okresu produkcji 2000/2001 z popularnym „zetecem" 1,4 i 1,6 podczas przyspieszania gwałtownie traci moc bądź gaśnie. Dość często możemy spotkać się z tym problemem, którego możliwą przyczyną jest złe położenie czujnika pedału sprzęgła. Wydaje się niemożliwe? A jednak. Nieodpowiednia pozycja czujnika może uaktywniać go bez naciśnięcia dźwigni sprzęgła, a co za tym idzie – czujnik wysyła sygnał do modułu sterującego. Moduł sterujący po otrzymaniu sygnału uaktywnia przepływ powietrza przez zawór regulacyjny biegu jałowego, prowadząc do zubożenia mieszanki, co powoduje znaczny spadek obrotów. Aby wyeliminować tę usterkę, należy wymienić czujnik położenia pedału sprzęgła wraz z odbojnikiem, z którym wspornik czujnika ma kontakt, gdy pedał jest wciśnięty (czujnik i odbojnik występują w zestawach naprawczych), a robi się to w następujący sposób:
W pierwszej kolejności należy zdemontować tapicerkę w przestrzeni nóg kierowcy i umieścić pedał sprzęgła w najniższym położeniu. Następnie trzeba odłączyć kostkę czujnika i wymontować go, obracając w lewo. Kolejnym krokiem jest zdemontowanie odbojnika i zamontowanie nowego. Następnie trzeba zamocować czujnik i zwolnić pedał sprzęgła. Ważne, by zmierzyć odległość między odbojnikiem a wspornikiem czujnika – powinna ona wynosić 14 mm (+/- 1 mm). Jeżeli odległość jest inna, należy podgiąć wspornik w celu uzyskania odpowiedniej odległości. Istotne, by po naprawie skontrolować działanie pedałów sprzęgła i hamulca – powinny ruszać się swobodnie.