Instalacja Elektryczna
Mateusz Karpinski
Mechanik - Porada użytkownika
Artykuł jest poświęcony usterce związanej z rozruchem i ładowaniem samochodów grup Audi i VW. Tytułowe usterki są dwie.
Pierwsza to problem z rozruchem samochodu Audi A6 (C6), gdy wszystko wskazuje na rozładowany lub uszkodzony akumulator. Proponowany sposób postępowania: sprawdzamy akumulator testerem – jeżeli tester wskazuje, że akumulator jest dobry i wymaga tylko naładowania, to sprawdzamy, czy zasilanie dochodzi do rozrusznika. Jeżeli ponownie wszystko jest ok, to wówczas problemem może być połączenie głównego przewodu zasilania od akumulatora (bagażnik) z rozrusznikiem i alternatorem (komora silnikowa). Połączenie przewodu znajduje się w komorze silnikowej z prawej strony przy samej grodzi, gdzie zakończenie przewodu utlenia się i nie ma czystego przejścia. Przewód jest dostępny w serwisie na zamówienie. Często usterce towarzyszy przygrzewający się przewód, co może skutkować zapaleniem.
Druga usterka to problem wywołany po dłuższej jeździe VW Phaetonem związany z ładowaniem auta (nie ma problemu z rozruchem). Ładowanie spada do 12,5 V, a problem ponownie – jak w przypadku poprzedniej usterki – leży po stronie połączenia głównego przewodu zasilającego. Podczas diagnozowania zauważyłem również, że przewód, a dokładniej maskownica połączenia przewodów była nadtopiona, a izolacja przewodu – przegrzana.