Lampa filtra paliwa w Land Rover Defender, Discovery II i III z silnikiem wysokoprężnym
Ekspert
Ekspert Team Total
Jeżeli zdarzyło się Wam, że w wymienionych pojazdach podczas jazdy zapala się lampka kontrolna filtra paliwa, a filtr jest nowy i nie ma w nim wody, to najczęściej czujnik jest po prostu zabrudzony. Nie trzeba go wymieniać.
Czujnik ma za zadanie mierzy opór między elektrodami w otoczeniu paliwa. Najczęściej lampka kontrolna gaśnie przy włączonym zapłonie po dwóch sekundach. Jeśli jednak w paliwie znajduje się za dużo wody, to w wyniku zmiany oporu lampka świeci się stale. W celu weryfikacji czujnika należy postępować następująco:
– sprawdzić złącze elektryczne czujnika filtra paliwa,
– wyłączyć zapłon i zdjąć wtyczkę z czujnika,
– odkręcić czujnik i podstawić jakiś czysty pojemnik na złapanie paliwa,
– oczyścić elektrody czujnika (można użyć jakiegoś płynu do rozpuszczenia osadu),
– wyczyścić uszczelkę i powierzchnie uszczelniające (jeżeli jest to koniecznie, trzeba wymienić uszczelkę),
– zamontować czujnik,
– zapiąć wtyczkę,
– odpowietrzyć układ zasilania,
– sprawdzić działanie i szczelność instalacji (najlepiej uruchomić samochód i obserwować, czy nie ma wycieków).