Porady

Pasy

Patryk Mikiciuk

Ekspert Team Total

O tym jak zadbać o pasy, w jaki sposób je czyścić i co zrobić by się nie zacinały, rozmawia nasz ekspert, Patryk Mikiciuk z Pawłem Nowickim, z firmy MX Nowicki. 

P.M.: Podczas mycia i czyszczenia samochodu najczęściej zapominamy o pasach. W jaki sposób je doczyścić?

P.N.: Jest rzeczywiście duży problem z czyszczeniem pasów. Znam tylko jeden produkt, który na nie działa.

P.M.: Na czym polega problem czyszczenia pasów?

P.N.: Związane jest to z ich strukturą. To nie jest takie pionowe włosie jak na dywanie czy tapicerce. Pasy mają ciasny splot i gdy brud w nie wejdzie, to niestety jest bardzo trudny do usunięcia.

P.M.: Czyli nie damy rady doczyścić szczoteczką i wodą z mydłem?

P.N.: Nie. Może się coś poprawić, jeśli pasy są bardzo brudne, ale do końca raczej ich nie doczyścimy. Jest taka specjalna włóknina, która wygląda trochę jak włóknina do matowania lakieru, której używają lakiernicy. Dzięki niej wyciągamy z porów cały brud. Do tego musimy też użyć odpowiedniego preparatu – proszki do prania, mydła są zbyt delikatne.

P.M.: Czyli warto kupić profesjonalny produkt do pasów?

P.N.: Tak. Niestety, jest ich bardzo mało i trzeba o nie pytać w profesjonalnych sklepach. Plus jest taki, że pasy możemy wyczyścić sami, bo nie potrzebujemy odkurzacza piorącego, aby wyciągać brud tak jak w przypadku prania podłogi czy foteli.

P.M.: Czyli wyciągamy, czyścimy i czekamy na wyschnięcie?

P.N.: Dokładnie.

P.M.: Ile kosztują dobre preparaty do czyszczenia pasów?

P.N.: Od 60 zł.

P.M.: Na ile to starcza?

P.N.: Na naprawdę długi czas. To profesjonalna chemia, więc opakowanie jest duże.

P.M.: Czegoś jeszcze można używać do pasów?

P.N.: Czasem jest problem z przycinaniem się pasów. Są firmy robiące smary, które są w ogóle niewidoczne, nie zostawiają żadnego tłustego nalotu, a jednocześnie dają poślizg i można je stosować na pasy.