Skip to content

03/02/2017 Porady

Prostowanie felg

Patryk Mikiciuk

Ekspert Team Total

O tym kiedy felgi nadają się do prostowania a kiedy do wyrzucenia, rozmawia nasz ekspert, Patryk Mikiciuk z Pawłem Nowickim, z firmy MX Nowicki. 

P.M,: Czy można prostować

felgi aluminiowe?

P.N.: Można. Aluminium jest strukturalne, cząsteczkowe i

jesteśmy w stanie doprowadzić je do pierwotnych właściwości. W domowych warunkach

nie da się tego zrobić, trzeba mieć profesjonalny sprzęt i duże umiejętności.

P.M.: A co z uszkodzonymi

rantami na felgach aluminiowych?

P.N.: Uszkodzenia i otarcia krawężnikowe można wyrównać, napawać

i obtoczyć. Rant wraca wtedy do swoich pierwotnych właściwości.

P.M.: A jeżeli felga jest

krzywoosiowa, czyli chodzi na boki…

P.N.: Nie powinno się naprawiać takich felg ze względów

bezpieczeństwa. Tutaj trzeba byłoby felgę podgrzać, a to osłabia strukturę

aluminium.

P.M.: A co ze spawaniem

felg?

P.N.: Małe pęknięcia można jeszcze w taki sposób naprawić, pod

warunkiem że jest to jedno pęknięcie na feldze, a nie kilka, bo takie felgi też

się zdarzają.

P.M.: Skąd wiadomo, że

trzeba wyprostować felgę?

P.N.: Pojawiają się drgania na kierownicy, drgania przy

hamowaniu – to może być znak, że felga jest krzywa. Może być to co prawda

problem z tarczą, ale jeśli pojedziemy do wulkanizatora i on wrzuci taką felgę

na wyważarkę, to będzie wiedział, czy jest krzywa, czy też nie.

P.M.: Czy wszystkie felgi

trzeba prostować, czy czasem wystarczy wyważenie?

P.N.: Jeżeli jest podbita, to w grę wchodzi tylko prostowanie.

P.M.: Ile kosztuje

prostowanie felg aluminiowych?

P.N.: 80–100 zł za jedną felgę.