Sposób na wymianę filtra paliwa
Patryk Mikiciuk
Ekspert Team Total
O tym kiedy felgi nadają się do prostowania a kiedy do wyrzucenia, rozmawia nasz ekspert, Patryk Mikiciuk z Pawłem Nowickim, z firmy MX Nowicki.
P.M,: Czy można prostować
felgi aluminiowe?
P.N.: Można. Aluminium jest strukturalne, cząsteczkowe i
jesteśmy w stanie doprowadzić je do pierwotnych właściwości. W domowych warunkach
nie da się tego zrobić, trzeba mieć profesjonalny sprzęt i duże umiejętności.
P.M.: A co z uszkodzonymi
rantami na felgach aluminiowych?
P.N.: Uszkodzenia i otarcia krawężnikowe można wyrównać, napawać
i obtoczyć. Rant wraca wtedy do swoich pierwotnych właściwości.
P.M.: A jeżeli felga jest
krzywoosiowa, czyli chodzi na boki…
P.N.: Nie powinno się naprawiać takich felg ze względów
bezpieczeństwa. Tutaj trzeba byłoby felgę podgrzać, a to osłabia strukturę
aluminium.
P.M.: A co ze spawaniem
felg?
P.N.: Małe pęknięcia można jeszcze w taki sposób naprawić, pod
warunkiem że jest to jedno pęknięcie na feldze, a nie kilka, bo takie felgi też
się zdarzają.
P.M.: Skąd wiadomo, że
trzeba wyprostować felgę?
P.N.: Pojawiają się drgania na kierownicy, drgania przy
hamowaniu – to może być znak, że felga jest krzywa. Może być to co prawda
problem z tarczą, ale jeśli pojedziemy do wulkanizatora i on wrzuci taką felgę
na wyważarkę, to będzie wiedział, czy jest krzywa, czy też nie.
P.M.: Czy wszystkie felgi
trzeba prostować, czy czasem wystarczy wyważenie?
P.N.: Jeżeli jest podbita, to w grę wchodzi tylko prostowanie.
P.M.: Ile kosztuje
prostowanie felg aluminiowych?
P.N.: 80–100 zł za jedną felgę.