Sposób na wymianę filtra paliwa
Ekspert
Ekspert Team Total
Usterka dotyczy wszystkich samochodów wyposażonych w silnik 1,6 Hdi (Peugeot, Citroen, Ford). Sytuacja wygląda następująco: rozrusznik kręci, samochód się nie uruchamia. W sterowniku Forda zachowany błąd P0689 (napięcie referencyjne), a w Peugeocie lub Citroenie – P2670 (błąd zasilania czujnika) i P2671 (napięcie 5V niskie/wysokie).
Sprawa z pozoru jest trudna, ale znajomość marki, a może bardziej przypadłości, naprawdę pomaga. W tym przypadku problem tkwi w przeciążeniu sterownika silnika, które powstało na skutek zacinania się zaworu recyrkulacji spalin AGR/EGR i co za tym idzie – nadmiernym przepływie prądu przez zawór. W związku z tym sterownik odłącza zasilanie napięciowe dla części czujników. Sterownik nie widzi pewnych parametrów silnika i nie da się go uruchomić. A jak to zdiagnozować? Wystarczy odpiąć przy wyłączonym zapłonie wtyczkę elektryczną z zaworu EGR. Jeżeli silnik od razu się uruchomi, pozostaje tylko wymienić zawór EGR na nowy, diagnoza zajmuje do 5 min. Polecam.